Náročná výměna sestává z následujících kroků:
• nalezení vhodné náhrady (zjištění rozměrů, posouzení výkonu a srovnání s osazovacím katalogem výrobce)
• záloha palubního napětí
• demontáž původní baterie a orientační přeměření jejího stavu
• orientační zkouška napětí a vodivosti nové autobaterie před montáží
• montáž do vozidla
• aktivace nové autobaterie v řídící jednotce pomocí počítače Diagnostikou Whurt
• kontrola správného zapojení k elektroinstalaci automobilu a uzemnění
• provedení testu alternátoru
• konzervace svorek a pólových zakončení autobaterie mazivem
Tato služba je určena pro zákazníky s vozidly s komplikovaným přístupem k autobaterii, s maximální elektronickou výbavou, s nejvyššími požadavky na komfort výměny a zejména s požadavkem na zálohování palubního napětí vč. aktivace nové autobaterie v řídící jednotce. Komplikovaným přístupem se rozumí náročná demontáž a montáž, a to zejména z hlediska časové náročnosti. Před samotnou demontáží autobaterie je také nutné demontovat například další kovové či plastové konstrukce, pojistkovou skříň, filtry, sání, hadice a tak podobně. Posouzení časové náročnosti výměny je výhradně v kompetenci pracovníka vykonávajícího tuto službu. Službu poskytujeme na centrálním pracovišti v Jesenici u Prahy a na pobočce v Brně. Bližší informace o místě naleznete v kontaktech.Náročná výměna autobaterie je určena zejména pro zákazníky s automobily, kde není autobaterie snadno přístupná nebo je k demontáži autobaterie třeba demontovat některé z dalších částí automobilu. Vyhrazujeme si však právo na odmítnutí zakázek v případech, kdy naše databáze neobsahuje konkrétní model či značkou vozu, a tudíž nelze provést aktivaci autobaterie. A rovněž v extrémně složitých případech, kdy je autobaterie umístěná například v kokpitu vozu pod sedadlem, které je připojené k elektroinstalaci vozu (některé vozy Audi či Mercedes) a náš personál není na takové případy vyškolen.
Varianta služby 'Náročná výměna autobaterie' automaticky obsahuje službu zálohování palubního napětí. Během výměny nedojde k přerušení napájení spotřebičů ve vozidle. Před odpojením autobaterie tedy není třeba provádět kontrolu ani zálohu spotřebičů, které vyžadují nepřetržité napájení. Nejčastěji například opětovné zadání přístupového hesla (kódu) k autorádiu. Automobil zůstane během celé výměny připojen k záložní napájecí baterii. U méně náročných systémů zálohujeme prostřednictvím OBD zásuvky. U automobilů se systémem start-stop a BMS (battery management system) nově instalovanou autobaterii vždy automaticky aktivujeme v řídící jednotce. Aktivace nové autobaterie je nezbytně nutná pro další provoz vozidla a bez aktivace nelze proces výměny úspěšně dokončit.
Naše pracoviště jsou perfektně vybavená pro profesionální výměnu autobaterie. Disponují měřícími, testovacími i aktivačními přístroji, a dalším příslušným vybavením a nářadím pro odbornou výměnu. Každou výměnu provádí zkušený a vyškolený pracovník s pojištěním odpovědnosti. Není však v našich možnostech provádět na automobilech jakékoliv opravy či konstrukční zásahy. Vždy předpokládáme, že výměna bude probíhat na bezvadném vozidle. Bez vadných konstrukčních prvků či zařízení. Zejména máme na mysli utržené šrouby, stržené závity, zarezlé matice a šrouby, absence uchycení, nefunkční či poškozený alternátor, přerušené vodiče, atp. Naše pracoviště nejsou vybavena k provádění oprav či změn na karoseriích či zařízení vozidel. Ani jinou podobnou technikou. V případě, že automobil v němž se plánuje výměna autobaterie provést, nemá všechny konstrukční prvky a zařízení v bezvadném stavu, anebo výměnu nelze z důvodu objektivních překážek provést dle předepsaných norem, nebude výměna provedena. Automobil bude vrácen v původním stavu, nebo ve stavu, do kterého se dostal nikoliv vinou naše pracovníka. Zákazníkovi doporučíme využít nejbližší autoservis či autoelektrikáře.
Nový komentář